otwórz artykuł w nowym oknie
drukuj artykuł
następny artykuł
poprzedni artykuł
powrót do spisu treści czasopisma
       Ostatnia aktualizacja: 15.11.2019 r., godz. 12:07
        Ilość wizyt w ciągu ostatnich 30 dni - 85.308
Biuro Obsługi Klienta: tel. 95 720 85 40, Formularz kontaktowy »
Wyszukiwarka - czasopismaksiegowych.pl
Aktualnie jesteś: Czasopisma Księgowych (strona główna)  »  Zeszyty Metodyczne Rachunkowości  »  Nr 20 (500) z dnia 20.10.2019   »  Szczegółowy spis treści
ZMR
Szczegółowy spis treści

Zeszyty Metodyczne Rachunkowości


pokaż fragmenty artykułów
A.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ

1.
Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych w 2020 r.
str. 4   
B.

RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA

I.
Skutki bilansowe zmian w mechanizmie podzielonej płatności od 1 listopada 2019 r.
str. 5   
1.
Czynności objęte obligatoryjnym mechanizmem podzielonej płatności
str. 5  
2.
Zasady funkcjonowania rachunku VAT przedsiębiorcy
str. 6  
3.
Sankcje za niestosowanie split payment w księgach sprzedawcy i nabywcy
str. 7  
4.
Uwolnienie środków z rachunku VAT i przekazanie ich na rachunek rozliczeniowy podatnika
str. 8  
5.
Przykład zastosowania mechanizmu podzielonej płatności w praktyce
str. 9  
C.

RACHUNKOWOŚĆ W PRZYKŁADACH LICZBOWYCH

II.
Wycena bilansowa rzeczowych aktywów trwałych
str. 12   
1.
Ogólna charakterystyka rzeczowych aktywów trwałych na potrzeby prezentacji w bilansie
str. 12  
2.
Czynności poprzedzające przystąpienie do wyceny bilansowej rzeczowych aktywów trwałych
str. 13  
3.
Wycena bilansowa i prezentacja w bilansie środków trwałych
str. 14  
4.
Ustalenie wartości środków trwałych w budowie na dzień bilansowy
str. 17  
5.
Wycena bilansowa zaliczek wpłaconych na środki trwałe w budowie
str. 20  
III.
Pozostałe koszty rodzajowe na przykładzie wybranych operacji gospodarczych
str. 21   
1.
Koszty proste działalności operacyjnej zaliczane w księgach do pozostałych kosztów rodzajowych
str. 21  
2.
Ewidencja księgowa pozostałych kosztów rodzajowych
str. 21  
3.
Koszty podróży służbowej pracownika ujęte jako pozostałe koszty rodzajowe
str. 22  
4.
Wydatki dotyczące przedłużenia gwarancji środka trwałego
str. 23  
5.
Ekwiwalent pieniężny za używanie własnej odzieży roboczej
str. 24  
D.

ŚRODKI TRWAŁE ORAZ WARTOŚCI NIEMATERIALNE I PRAWNE

1.
Wpływ dotacji po rozpoczęciu amortyzacji środka trwałego
str. 26   
2.
Czy wydatek na operat szacunkowy zwiększa wartość początkową nieruchomości?
str. 29   
3.
Zmiana stawki amortyzacyjnej środka trwałego w związku z wydłużeniem okresu ekonomicznej użyteczności
str. 30   
4.
Przekazanie środka trwałego w formie darowizny, jako wydatek niezwiązany z działalnością operacyjną jednostki
str. 32   
E.

RACHUNKOWOŚĆ KROK PO KROKU

IV.
Przykłady wypełniania druków - protokół wyceny zapasów niepełnowartościowych
str. 33   
1.
Charakterystyka druku "Protokół wyceny zapasów niepełnowartościowych"
str. 33  
2.
Przykład zastosowania w praktyce protokołu wyceny zapasów niepełnowartościowych
str. 34  
F.

RACHUNKOWOŚĆ BUDŻETOWA

1.
Odprawa wypłacana pracownikowi w związku z likwidacją stanowiska pracy
str. 36   
2.
Rozliczenie w SP ZOZ straty z lat ubiegłych z funduszem zakładu
str. 36   
3.
Ewidencja rozliczeń z tytułu podatków prowadzona w organie podatkowym na kontach pozabilansowych
str. 37   
G.

RACHUNKOWOŚĆ PODATKOWA

V.
Rozliczenie zapłaconego i nieodliczonego podatku od przychodów z budynków
str. 40   
1.
Zasady opłacania podatku od przychodów z budynków w 2019 r.
str. 40  
2.
Ujęcie w księgach podatku od przychodów z budynków według wyjaśnień Ministerstwa Finansów
str. 42  
3.
Aktywowanie podatku od przychodów z budynków zapłaconego i nieodliczonego w roku podatkowym
str. 43  
4.
Ewidencja zwrotu podatku od przychodów z budynków, w sytuacji gdy nie aktywowano jego kwoty
str. 45  
H.

KRAJOWE I MIĘDZYNARODOWE STANDARDY RACHUNKOWOŚCI

VI.
Stanowisko Komitetu w sprawie rozrachunków z kontrahentami - inwentaryzacja rozrachunków
str. 47   
1.
Zasady ogólne inwentaryzacji należności
str. 47  
2.
Uzgodnienie z kontrahentem sald zerowych
str. 49  
3.
Postępowanie w przypadku, gdy we wskazanym przez jednostkę terminie kontrahent nie potwierdzi salda należności
str. 49  
4.
Milczące potwierdzenie salda
str. 49  
5.
Różnice pomiędzy kwotami figurującymi w księgach jednostki a kwotami wskazanymi przez kontrahenta
str. 49  
I.

ODPOWIADAMY NA PYTANIA

VII.
Relacja z dyżuru telefonicznego
1.
Czy faktury za media podlegające refakturowaniu można odnieść w ciężar kosztów działalności podstawowej?
str. 50  
2.
Jak ująć w księgach rachunkowych koszty związane z usunięciem awarii wodociągu?
str. 51  
3.
Czy w wartości początkowej środka trwałego uwzględnia się koszty jego transportu?
str. 51  
VIII.
Z listów Czytelników
1.
Skutki bilansowe utworzenia rezerwy na świadczenia pracownicze po raz pierwszy w 2019 r.
str. 52  
2.
Spisanie umorzonych należności z tytułu dostaw i usług
str. 54  
3.
Wielostronne porozumienie kompensacyjne w księgach rachunkowych
str. 55  
4.
Rozwiązanie rezerwy na nagrody jubileuszowe w związku z ich wypłatą
str. 58  
5.
Bilans sporządzany przy przekształceniu przedsiębiorstwa osoby fizycznej w spółkę z o.o.
str. 59  
6.
Obowiązek sporządzenia sprawozdania skonsolidowanego w spółkach mających tego samego udziałowca
str. 61  
7.
Ujęcie w księgach nabycia towarów od unijnego dostawcy posługującego się polskim NIP
str. 63  
8.
Obowiązki związane z otwarciem likwidacji spółki z o.o. i sporządzeniem bilansu likwidacyjnego
str. 64  
9.
Księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe osoby fizycznej prowadzącej dwa rodzaje działalności
str. 66  
 

WZORCOWY WYKAZ KONT

str. 67    
Fachowe czasopisma dla księgowych - PoznajProdukty.gofin.pl
WWW.NEWSLETTER.GOFIN.PL
 
 
ZMR

Roczne spisy treści

 
ZMR

eWYDANIE Czasopisma

 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl

Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia personalizowanych reklam.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o.

Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam jest partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. (SDO). Odbiorcą informacji z plików cookies są Netsprint S.A., Google LLC oraz spółki zlecające SDO realizację kampanii reklamowej, a także podmioty badające i zliczające tę kampanię. Dane te mogą ponadto zostać udostępnione na rzecz partnerów handlowych SDO.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w serwisie internetowym.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań, partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. musi mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.