otwórz artykuł w nowym oknie
drukuj artykuł
następny artykuł
poprzedni artykuł
powrót do spisu treści czasopisma
       Ostatnia aktualizacja: 18.04.2019 r., godz. 13:36
        Ilość wizyt w ciągu ostatnich 30 dni - 86.366
Biuro Obsługi Klienta: tel. 95 720 85 40, Formularz kontaktowy »
Wyszukiwarka - czasopismaksiegowych.pl
Aktualnie jesteś: Czasopisma Księgowych (strona główna)  »  Zeszyty Metodyczne Rachunkowości  »  Nr 7 (487) z dnia 1.04.2019   »  Szczegółowy spis treści
ZMR
Szczegółowy spis treści

Zeszyty Metodyczne Rachunkowości


pokaż fragmenty artykułów
A.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ

1.
Kolejne odpowiedzi MF na pytania dotyczące e-sprawozdań finansowych
str. 4   
B.

RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA

I.
Przechowywanie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych i sprawozdań finansowych
str. 7   
1.
Ochrona danych i ich zbiorów w świetle przepisów ustawy o rachunkowości
str. 7  
2.
Okresy przechowywania zbiorów danych rachunkowości wynikające z prawa bilansowego
str. 9  
3.
Okresy przechowywania dokumentów wynikające z przepisów podatkowych i prawa pracy
str. 10  
II.
Rozliczenie różnicy pomiędzy podstawą opodatkowania a wynikiem finansowym brutto
str. 12   
1.
Forma przedstawienia różnicy pomiędzy podstawą opodatkowania podatkiem CIT a wynikiem finansowym brutto
str. 12  
2.
Źródła przychodów podatników podatku dochodowego od osób prawnych
str. 12  
3.
Pozaksięgowa korekta przychodów i kosztów rachunkowych
str. 14  
4.
Możliwość obniżenia dochodu o wysokość strat z lat ubiegłych
str. 15  
5.
Przykład wypełnienia noty do informacji dodatkowej
str. 16  
C.

RACHUNKOWOŚĆ W PRZYKŁADACH LICZBOWYCH

III.
Koszt wytworzenia środka trwałego sfinansowanego z dotacji
str. 19   
1.
Wpływ dotacji przeznaczonej na budowę środka trwałego i jej rozliczenie
str. 19  
2.
Szczegółowa ewidencja księgowa operacji związanych z realizacją danego projektu
str. 20  
3.
Ustalenie wartości początkowej środka trwałego budowanego siłami własnymi
str. 20  
4.
Rozwiązania ewidencyjne w zakresie rozliczania nakładów na budowę środka trwałego
str. 21  
IV.
Rozliczenie kosztów zagranicznej podróży służbowej
str. 24   
1.
Zasady odbywania i rozliczania podróży służbowych pracowników
str. 24  
2.
Wycena kosztów zagranicznej podróży służbowej według prawa bilansowego i podatkowego
str. 25  
3.
Ujęcie w księgach rachunkowych kosztów podróży służbowej pracownika
str. 27  
D.

ŚRODKI TRWAŁE ORAZ WARTOŚCI NIEMATERIALNE I PRAWNE

1.
Wymiana wadliwego środka trwałego w ramach gwarancji oraz korekta odpisów amortyzacyjnych
str. 30   
2.
Zakup składnika majątku wykorzystywanego w działalności gospodarczej krócej niż rok
str. 32   
3.
Możliwość stosowania uproszczeń w zakresie amortyzacji środków trwałych w spółce komandytowej
str. 36   
E.

RACHUNKOWOŚĆ KROK PO KROKU

V.
Przykłady wypełnienia druków sprawozdawczych - wprowadzenie do sprawozdania finansowego
str. 37   
1.
Forma przekazania informacji ułatwiających korzystanie z danych zawartych w sprawozdaniu finansowym
str. 37  
2.
Opis informacji podawanych we wprowadzeniu do sprawozdania finansowego
str. 38  
F.

RACHUNKOWOŚĆ BUDŻETOWA

1.
Zasiłek chorobowy wypłacony pracownikowi samorządowej jednostki budżetowej w imieniu ZUS
str. 42   
2.
Świadectwa efektywności energetycznej uzyskane przez gminę
str. 42   
3.
Koszty ponoszone przez instytucję kultury, finansowane z dotacji podmiotowej na rok następny
str. 45   
G.

KRAJOWE I MIĘDZYNARODOWE STANDARDY RACHUNKOWOŚCI

VI.
Świadczenia pracownicze w formie akcji - część I - identyfikacja świadczeń i ich warunków
str. 47   
1.
Świadczenia przyznawane pracownikom w formie akcji
str. 47  
2.
Rodzaje transakcji płatności w formie akcji i sposób ich rozliczenia
str. 49  
3.
Moment ujęcia w księgach rachunkowych praw przyznanych pracownikowi
str. 50  
H.

ODPOWIADAMY NA PYTANIA

VII.
Relacja z dyżuru telefonicznego
1.
Jak rozliczyć koszty prowizji należnej pośrednikowi w księgach rachunkowych dewelopera?
str. 52  
2.
W której pozycji bilansu ująć niezarejestrowany kapitał zakładowy?
str. 52  
3.
Jakie podmioty sporządzają sprawozdanie finansowe według załącznika nr 1 dla jednostki dużej?
str. 53  
VIII.
Z listów Czytelników
1.
Obowiązki wynikające z ustawy o rachunkowości, których niewypełnienie podlega karze - checklista
str. 54  
2.
Możliwość niezamykania ksiąg rachunkowych za rok obrotowy przy zawieszeniu działalności gospodarczej
str. 55  
3.
Elementy sprawozdania finansowego sporządzanego przez jednostki małe
str. 56  
4.
Podatek od przychodów z budynków w księgach osoby fizycznej
str. 57  
4.1.
Podatek od przychodów z budynków od 2019 r. str. 57  
4.2.
Ewidencja księgowa podatku od przychodów z budynków str. 58  
5.
Rozliczenie w księgach rachunkowych transakcji sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa
str. 60  
5.1.
Definicja przedsiębiorstwa i jego zorganizowanej części str. 60  
5.2.
Ewidencja operacji związanych ze sprzedażą zorganizowanej części przedsiębiorstwa str. 61  
6.
Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych przez spółkę komandytową
str. 62  
7.
Zasady prowadzenia rachunkowości oraz sporządzania sprawozdań przez stowarzyszenia zwykłe
str. 63  
8.
Ustalenie kosztów przedsięwzięcia deweloperskiego
str. 66  
9.
Rezerwa z tytułu wynagrodzenia zmiennego w samorządowej spółce komunalnej
str. 68  
 

WZORCOWY WYKAZ KONT

str. 71    
Fachowe czasopisma dla księgowych - PoznajProdukty.gofin.pl
WWW.NEWSLETTER.GOFIN.PL
 
 
ZMR

Roczne spisy treści

 
ZMR

eWYDANIE Czasopisma

 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl

Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia personalizowanych reklam.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o.

Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam jest partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. (SDO). Odbiorcą informacji z plików cookies są Netsprint S.A., Google LLC oraz spółki zlecające SDO realizację kampanii reklamowej, a także podmioty badające i zliczające tę kampanię. Dane te mogą ponadto zostać udostępnione na rzecz partnerów handlowych SDO.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w serwisie internetowym.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań, partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. musi mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.