otwórz artykuł w nowym oknie
drukuj artykuł
następny artykuł
poprzedni artykuł
powrót do spisu treści czasopisma
       Ostatnia aktualizacja: 9.12.2019 r., godz. 13:53
        Ilość wizyt w ciągu ostatnich 30 dni - 77.969
Biuro Obsługi Klienta: tel. 95 720 85 40, Formularz kontaktowy »
Wyszukiwarka - czasopismaksiegowych.pl
Aktualnie jesteś: Czasopisma Księgowych (strona główna)  »  Zeszyty Metodyczne Rachunkowości  »  Nr 20 (476) z dnia 20.10.2018   »  Szczegółowy spis treści
ZMR
Szczegółowy spis treści

Zeszyty Metodyczne Rachunkowości


pokaż fragmenty artykułów
A.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ

1.
Limit przychodów za 2018 r. do prowadzenia ksiąg rachunkowych w 2019 r.
str. 4   
2.
Do Sejmu wpłynął projekt zmian ustawy o rachunkowości dotyczący kolejnych uproszczeń
str. 5   
3.
Wątpliwości dotyczące e-sprawozdań finansowych - wyjaśnienia MS na pytania naszego Wydawnictwa
str. 6   
4.
Odpowiedzi MF na pytania dotyczące obowiązku sporządzania e-sprawozdań finansowych
str. 8   
B.

RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA

I.
Inwentaryzacja zapasów drogą spisu z natury - wybrane zagadnienia
str. 10   
1.
Przygotowanie inwentaryzacji zapasów drogą spisu z natury
str. 10  
2.
Ustalenie stanu zapasów na dzień bilansowy w przypadku rozpoczęcia inwentaryzacji w ostatnim kwartale 2018 r.
str. 11  
3.
Rozliczenie wyników spisu z natury zapasów odnoszonych w koszty w momencie zakupu
str. 12  
4.
Inwentaryzacja zapasów przeprowadzona przez podmiot zewnętrzny
str. 15  
5.
Inwentaryzacja materiałów i towarów znajdujących się na terenie strzeżonym
str. 16  
II.
Realizacja projektu inwestycyjnego finansowanego ze środków UE
str. 17   
1.
Rozliczanie kosztów związanych pośrednio i bezpośrednio z realizacją projektu
str. 17  
2.
Koszty zakupu tablic informacyjnych i ogłoszeń w prasie poniesione w celu promocji projektu
str. 19  
3.
Wyodrębnienie kont księgowych służących do rozliczenia projektu
str. 20  
C.

RACHUNKOWOŚĆ W PRZYKŁADACH LICZBOWYCH

III.
Ujęcie w księgach zakupu i sprzedaży gruntu w zależności od jego przeznaczenia
str. 21   
1.
Zakup gruntu od osoby fizycznej na potrzeby własnej działalności
str. 21  
2.
Sprzedaż gruntu zaliczonego w księgach do inwestycji
str. 23  
3.
Nabycie gruntu na cele budowlane w księgach rachunkowych dewelopera
str. 25  
IV.
Rozliczanie w czasie kosztów związanych z działalnością operacyjną jednostki
str. 26   
1.
Zasady ujmowania i rozliczania kosztów w czasie
str. 26  
2.
Rozliczanie kosztów ubezpieczenia stosownie do upływu czasu
str. 28  
3.
Ilościowe rozliczenie kosztów przygotowania nowej produkcji
str. 30  
4.
Koszty zakupu rozliczane za pomocą wskaźnika odchyleń
str. 31  
D.

ŚRODKI TRWAŁE ORAZ WARTOŚCI NIEMATERIALNE I PRAWNE

1.
Zakup części wykorzystywanych przy montażu środka trwałego
str. 33   
2.
Składnik aktywów trwałych uznany za nieprzydatny już w dacie zakupu
str. 34   
3.
Wybór właściwej metody amortyzacji bilansowej środków trwałych
str. 35   
4.
Czy elementy placu zabaw stanowią odrębne obiekty inwentarzowe?
str. 36   
E.

RACHUNKOWOŚĆ KROK PO KROKU

V.
Przykłady wypełniania dowodów księgowych - protokół zniszczenia
str. 38   
1.
Wyksięgowanie z ewidencji bilansowej towarów, które utraciły wartość
str. 38  
2.
Udokumentowanie likwidacji towarów nieprzydatnych gospodarczo
str. 39  
3.
Protokół zniszczenia, czyli fizycznej likwidacji towarów w praktyce
str. 40  
F.

RACHUNKOWOŚĆ BUDŻETOWA

1.
Klasyfikacja wydatków na wynagrodzenia urzędników wyborczych
str. 42   
2.
Kara nałożona na pracownika samorządowego zakładu budżetowego
str. 43   
3.
Częstotliwość przeksięgowania zrealizowanych dochodów i wydatków budżetowych na fundusz jednostki
str. 44   
4.
Likwidacja całkowicie zamortyzowanego środka trwałego
str. 46   
G.

KRAJOWE I MIĘDZYNARODOWE STANDARDY RACHUNKOWOŚCI

VI.
Świadczenia pracownicze - część I - identyfikacja świadczeń
str. 47   
1.
Rodzaje świadczeń oferowanych za wykonaną pracę lub z tytułu rozwiązania stosunku pracy
str. 47  
2.
Regulacje międzynarodowe dotyczące świadczeń na rzecz pracowników
str. 50  
H.

ODPOWIADAMY NA PYTANIA

VII.
Relacja z dyżuru telefonicznego
1.
Czy biuro rachunkowe składa do KRS sprawozdania finansowe jednostek, których księgi prowadzi?
str. 51  
2.
Czy każdą otrzymaną fakturę wystawioną w języku obcym należy przetłumaczyć na język polski?
str. 51  
3.
Jak przekwalifikować nowe lokale mieszkalne do nieruchomości inwestycyjnych w księgach dewelopera?
str. 52  
4.
Jak udokumentować i zaksięgować kradzież gotówki z firmowej kasy?
str. 52  
5.
Kiedy rozwiązać odpis aktualizujący wartość należności w przypadku podpisania ugody sądowej?
str. 53  
VIII.
Z listów Czytelników
1.
Podpisanie umowy z firmą audytorską w przypadku wieloosobowego organu zarządzającego
str. 54  
2.
Kiedy można nie zamieszczać dekretu na dokumentach księgowych?
str. 55  
3.
Odpowiedzialność karna za niezłożenie sprawozdania do KRS
str. 56  
4.
Czy możliwe jest prowadzenie ksiąg rachunkowych w ramach działalności nierejestrowanej?
str. 58  
5.
Inwentaryzacja aktywów będących własnością innych jednostek
str. 59  
6.
Księgi rachunkowe jednostki prowadzącej różne odmiany działalności
str. 60  
7.
Czy należy tworzyć rezerwę na koszty badania rocznego sprawozdania finansowego?
str. 60  
8.
Licencja na program komputerowy wykupiona na 12 miesięcy
str. 61  
9.
Rozliczenie grupowej polisy ubezpieczeniowej w księgach rachunkowych
str. 62  
10.
Reklamacja materiałów pochodzących z importu w księgach nabywcy
str. 63  
11.
Części zamienne nieodpłatnie otrzymane od producenta i wydane klientom do napraw pogwarancyjnych
str. 65  
12.
Ujęcie w księgach rachunkowych przychodów uzyskanych w związku z organizacją pikniku integracyjnego
str. 66  
 

WZORCOWY WYKAZ KONT

str. 67    
Fachowe czasopisma dla księgowych - PoznajProdukty.gofin.pl
WWW.NEWSLETTER.GOFIN.PL
 
 
ZMR

Roczne spisy treści

 
ZMR

eWYDANIE Czasopisma

 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl

Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia personalizowanych reklam.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o.

Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam jest partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. (SDO). Odbiorcą informacji z plików cookies są Netsprint S.A., Google LLC oraz spółki zlecające SDO realizację kampanii reklamowej, a także podmioty badające i zliczające tę kampanię. Dane te mogą ponadto zostać udostępnione na rzecz partnerów handlowych SDO.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w serwisie internetowym.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań, partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. musi mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.