otwórz artykuł w nowym oknie
drukuj artykuł
następny artykuł
poprzedni artykuł
powrót do spisu treści czasopisma

       Ostatnia aktualizacja: 19.10.2018 r., godz. 12:02
        Ilość wizyt w ciągu ostatnich 30 dni - 61.876
Biuro Obsługi Klienta: tel. 95 720 85 40, Formularz kontaktowy »
Wyszukiwarka - czasopismaksiegowych.pl
Aktualnie jesteś: Czasopisma Księgowych (strona główna)  »  Zeszyty Metodyczne Rachunkowości  »  Nr 19 (475) z dnia 1.10.2018   »  Szczegółowy spis treści
ZMR
Szczegółowy spis treści

Zeszyty Metodyczne Rachunkowości


pokaż fragmenty artykułów
A.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ

1.
Zmiany ustawy o rachunkowości wprowadzone ustawą o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej
str. 4   
2.
Od 1 października 2018 r. można rozpocząć inwentaryzację niektórych składników aktywów
str. 7   
B.

RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA

I.
Wybór firmy audytorskiej do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego za 2018 r.
str. 10   
1.
Jednostki, których sprawozdania finansowe podlegają obowiązkowi badania
str. 10  
2.
Organ dokonujący wyboru firmy audytorskiej
str. 11  
3.
Podmioty będące firmami audytorskimi przeprowadzającymi badanie sprawozdania finansowego
str. 11  
4.
Umowa o badanie sprawozdania finansowego z firmą audytorską
str. 12  
5.
Ujęcie w księgach rachunkowych zaliczki na badanie sprawozdania finansowego
str. 18  
C.

RACHUNKOWOŚĆ W PRZYKŁADACH LICZBOWYCH

II.
Zaliczki otrzymane od osób fizycznych na poczet usług i ich rozliczenie
str. 19   
1.
Obowiązek zaewidencjonowania otrzymanych zaliczek w kasie fiskalnej
str. 19  
2.
Ujęcie w księgach otrzymanych zaliczek na podstawie raportu z kasy fiskalnej
str. 20  
3.
Moment powstania przychodu podatkowego z tytułu wpłat na poczet usług
str. 22  
4.
Rozliczenie otrzymanej zaliczki w księgach rachunkowych
str. 23  
III.
Uznane reklamacje towarów w księgach rachunkowych nabywcy
str. 25   
1.
Reklamacje towarów między podmiotami gospodarczymi
str. 25  
2.
Obniżenie ceny towaru w wyniku uznanej reklamacji
str. 25  
3.
Wymiana towaru wadliwego na nowy w ramach uznanej reklamacji
str. 28  
D.

ŚRODKI TRWAŁE ORAZ WARTOŚCI NIEMATERIALNE I PRAWNE

1.
Czy można dokonywać odpisów amortyzacyjnych od środka trwałego otrzymanego nieodpłatnie?
str. 29   
2.
Okres amortyzacji środków trwałych w spółce powołanej na czas przedsięwzięcia deweloperskiego
str. 31   
3.
Klasyfikacja ulepszenia w obcych środkach trwałych do odpowiedniego rodzaju KŚT
str. 32   
4.
Ustalenie wartości początkowej maszyny nabytej wraz z usługą wdrożenia
str. 34   
E.

RACHUNKOWOŚĆ KROK PO KROKU

IV.
Przykłady wypełniania druków inwentaryzacyjnych
str. 36   
1.
Inwentaryzacja i obowiązki kierownika jednostki w zakresie inwentaryzacji
str. 36  
2.
Dokumentacja inwentaryzacyjna związana z organizacją spisu z natury
str. 36  
3.
Harmonogram inwentaryzacji
str. 37  
4.
Zarządzenie w sprawie inwentaryzacji w praktyce
str. 37  
F.

RACHUNKOWOŚĆ BUDŻETOWA

1.
Dochody jednostek oświatowych gromadzone na wyodrębnionym rachunku dochodów
str. 40   
2.
Zasady składania korekt sprawozdań w zakresie operacji finansowych
str. 41   
3.
Należności z tytułu zwrotu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych w sprawozdaniu Rb-N
str. 42   
4.
Wydatki związane z okresową kontrolą stanu technicznego budynku szkoły
str. 43   
G.

RACHUNKOWOŚĆ PODATKOWA

V.
Rozliczanie podatku od przychodów z tytułu własności środka trwałego
str. 44   
1.
Nieruchomości, od których należy odprowadzić podatek z tytułu własności oraz wysokość tego podatku
str. 44  
2.
Zasady wpłaty oraz odliczania podatku minimalnego od zaliczki na podatek dochodowy
str. 45  
3.
Podatek od nieruchomości komercyjnych w księgach jednostek będących podatnikami podatku dochodowego
str. 46  
4.
Podatek od nieruchomości komercyjnych w księgach osób fizycznych i spółek osobowych
str. 48  
H.

ODPOWIADAMY NA PYTANIA

VI.
Relacja z dyżuru telefonicznego
1.
W jakiej pozycji aktywów bilansu wykazać środki pieniężne zgromadzone na rachunku VAT?
str. 50  
2.
Obciążenie wartością skradzionych materiałów pracownika odpowiedzialnego za te składniki
str. 51  
3.
Kiedy dokonać odpisu z tytułu trwałej utraty wartości długoterminowych aktywów finansowych?
str. 51  
4.
Wniesienie składnika prywatnego majątku do własnej firmy
str. 52  
VII.
Z listów Czytelników
1.
Złożenie sprawozdania finansowego do KRS i urzędu skarbowego po 1 października 2018 r.
str. 53  
2.
Możliwość wydłużenia pierwszego roku obrotowego w spółce, która rozpoczęła działalność w drugiej połowie roku
str. 55  
3.
Częstotliwość przeprowadzenia spisu z natury zapasów nieobjętych bieżącą ewidencją bilansową
str. 56  
4.
Odniesienie kosztów magazynowania wyrobów gotowych na odpowiednie konto w zespole 5
str. 58  
5.
Zmiana leasingu z finansowego na operacyjny po przyłączeniu zorganizowanej części przedsiębiorstwa
str. 59  
6.
Dochody z zysków kapitałowych w księgach rachunkowych
str. 60  
7.
Koszty poniesione na założenie spółki komandytowej w księgach rachunkowych komplementariusza
str. 61  
8.
Ewidencja księgowa faktury za usługę windykacji w przypadku powierniczego przelewu wierzytelności
str. 62  
9.
Obciążenie kontrahenta zagranicznego kwotą za przestój pojazdu podczas załadunku
str. 64  
10.
Obowiązek uzyskania opinii właściwego organu o celowości inwestycji podmiotu leczniczego
str. 66  
 

WZORCOWY WYKAZ KONT

str. 67    
Fachowe czasopisma dla księgowych - PoznajProdukty.gofin.pl
WWW.NEWSLETTER.GOFIN.PL
 
 
ZMR

Roczne spisy treści

 
ZMR

eWYDANIE Czasopisma

 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl

Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia personalizowanych reklam.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o.

Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam jest partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. (SDO). Odbiorcą informacji z plików cookies są Netsprint S.A., Google LLC oraz spółki zlecające SDO realizację kampanii reklamowej, a także podmioty badające i zliczające tę kampanię. Dane te mogą ponadto zostać udostępnione na rzecz partnerów handlowych SDO.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w serwisie internetowym.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań, partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. musi mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.