Czasopisma Księgowych on-line

Wydawnictwo Podatkowe
Wesołych Świąt !
czwartek, 28 marca 2024 r.
Wesołych Świąt !
Ostatnia aktualizacja: 28.03.2024 r., godz. 13:03 Ilość wizyt z ostatnich 30 dni: 58.705 Biuro Obsługi Klienta: tel. 95 720 85 40 Formularz kontaktowy » Pomoc techniczna »
2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US zeznań: CIT-8 i CIT-8AB za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US deklaracji: CIT-8E i CIT-8FR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: IFT-2R, CIT-RB i CIT-CSR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: CIT-8ST, CIT-N1, CIT-N2, PIT-N1 i PIT-N2 według stanu na 31 grudnia 2023 r. Uwaga: Do 2 kwietnia 2024 r. część płatników składek przekazuje do ZUS zgłoszenia o pracy "szczególnej" ZUS ZSWA za 2023 r. Do 31 marca 2024 r. należy sporządzić i podpisać sprawozdanie finansowe za 2023 r.
Wydatki na promocję firmy
Dodatek nr 17
do Przeglądu Podatku Dochodowego nr 22
z dnia 20.11.2017
X
Uwaga ! Do pobrania i przeglądania publikacji wymagana jest jednorazowa instalacja czytnika (programu) eWYDANIE Gofin.
?
X
Uwaga ! Dostęp do mobilnych e-wydań prenumerowanych tytułów możliwy jest poprzez aplikację GOFIN NEWS.
Więcej o aplikacji GOFIN NEWS znajdziesz tutaj »
?
pokaż fragmenty artykułów
I.
WYDATKI DOTYCZĄCE KONTRAHENTÓW
1.
Napoje i słodycze serwowane na spotkaniach promocyjnych
Spółka w celu promowania sprzedawanych towarów organizuje spotkania promocyjne służące zapoznaniu potencjalnych klientów z właściwościami i sposobami używania tych towarów. Uczestnikom spotkań zapewniane są napoje (kawa, herbata) oraz drobny (...)
str. 3
2.
Wydatki na rzecz przyszłego kontrahenta
Spółka z o.o. czyni starania, by wprowadzić swoje wyroby na rynek dalekowschodni. Zaprosiła przyszłego kontrahenta na rozmowy w siedzibie firmy. W rozmowach oprócz przedstawicieli spółki i kontrahenta uczestniczyły osoby trzecie (m.in. tłumacz (...)
str. 4
3.
Występ artystyczny na spotkaniu biznesowym
Spółka z o.o. zorganizowała konferencję dla kontrahentów. Celem tego spotkania było promowanie produktów spółki. Spotkanie uświetnił koncert. Czy koszt tego koncertu spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania (...)
str. 4
4.
Upominki niezawierające logo
Kontrahentom, którzy w grudniu dokonają zakupu w naszej hurtowni, zamierzamy wręczać upominki, na które będą składały się kalendarze oraz kawa i słodycze niebędące przedmiotem obrotu w ramach naszej działalności. Wartość (...)
str. 6
II.
REKLAMA I PROMOCJA
1.
Wydatki na reklamę przyszłej firmy
Podatnik w grudniu 2017 r. rozpocznie prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, z której dochody będą opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Wcześniej, tj. w listopadzie 2017 r. zamieścił w internecie reklamę swojej przyszłej firmy. (...)
str. 7
2.
Odzież służbowa pracowników oznaczona logo
Spółka prowadzi działalność handlową, której przedmiotem jest m.in. sprzedaż odzieży oznaczonej firmowym logo. Pracownikom zatrudnionym w placówkach handlowych zamierza zamówić stroje służbowe z takim logo. W ten sposób chce (...)
str. 8
3.
Konferencja prasowa promująca nowy produkt
Spółka z o.o. zorganizowała konferencję prasową dla dziennikarzy, podczas której promowała nowy produkt. Po konferencji dziennikarze zostali zaproszeni na poczęstunek do restauracji. Czy koszty takiego poczęstunku można zaliczyć do kosztów (...)
str. 9
4.
Moment ujęcia w kosztach wydatków na usługi reklamowe
Spółka kupiła drogą elektroniczną usługę reklamową od zagranicznego kontrahenta. Otrzymana z tego tytułu faktura wystawiona jest z inną datą niż data wykonania usługi. Za usługę wykonaną w październiku 2017 r., fakturę (...)
str. 10
5.
Organizacja zawodów sportowych
Firma z branży handlowej (działająca w formie spółki) zamierza organizować zawody sportowe. Będą to imprezy zarówno o charakterze otwartym, tj. z udziałem nie tylko pracowników, ale także osób spoza firmy, jak (...)
str. 11
6.
Ustalenie jednorazowej wartości świadczenia przekazanego w ramach promocji firmy
W ramach promocji firmy przekazaliśmy losowo wybranej klientce biżuterię, na którą składał się naszyjnik o wartości 150 zł oraz kolczyki o wartości 100 zł. Czy dla skorzystania ze zwolnienia od podatku wymienionego w art. 21 (...)
str. 13
III.
SPRZEDAŻ PREMIOWA
1.
Koszty zorganizowania sprzedaży premiowej
Spółka z o.o. podejmuje różnorodne działania marketingowe, które zmierzają do pozyskania nowych oraz utrzymania dotychczasowych klientów. Jednym z takich działań jest sprzedaż premiowa, w ramach której klient otrzymuje nagrody, (...)
str. 14
2.
Nagrody dla osób prowadzących działalność gospodarczą
Spółka z o.o. zajmująca się sprzedażą instalacji c.o. zorganizowała sprzedaż premiową. Kontrahenci (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą), którzy zrealizowali wyznaczoną w regulaminie promocji określoną wielkość obrotów, otrzymują (...)
str. 15
3.
Przekazanie nagród osobom fizycznym niebędącym przedsiębiorcami
Spółka z o.o. dla klientów zamierza zorganizować sprzedaż premiową. Uczestnikami sprzedaży premiowej będą osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami. Jakie obowiązki związane z wydaniem nagród tym osobom ciążą na spółce? (...)
str. 15
4.
Nagroda z tytułu sprzedaży premiowej przekazana pracownikowi
Przedsiębiorca otrzymał od swojego kontrahenta nagrodę z tytułu sprzedaży premiowej, którą następnie przekazał swojemu pracownikowi nieodpłatnie. Czy w takim przypadku przychód powstaje zarówno u podmiotu gospodarczego (z działalności gospodarczej) jak (...)
str. 16
IV.
UDZIAŁ W TARGACH
1.
Koszty pobytu przedsiębiorcy za granicą
Podatnik PIT prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą. W celu zwiększenia sprzedaży produktów za granicą wziął udział w targach branżowych. Po zakończeniu imprezy targowej przedłużył pobyt za granicą. W tym czasie promował swoje (...)
str. 18
2.
Moment ujęcia w kosztach wydatków poniesionych na udział w targach
Spółka z o.o. kupiła w październiku 2017 r. bilety wstępu na targi branżowe, które odbędą się w grudniu 2017 r. Kiedy spółka powinna zaliczyć ten wydatek do kosztów uzyskania przychodów, w miesiącu zakupu (...)
str. 19
3.
Zakup odzieży oraz usług fryzjerskich dla pracowników reprezentujących firmę na targach
Spółka akcyjna bierze udział w prestiżowych międzynarodowych imprezach targowych, gdzie promuje swoje produkty i nawiązuje kontakty handlowe. Organizatorzy takich imprez wymagają od podmiotów biorących w nich udział pewnego standardu (...)
str. 19
4.
Płatność za bilety wstępu dokonana na rzecz zagranicznego podmiotu a podatek u źródła
Spółka z o.o. zakupiła przez internet bilety wstępu na targi. Organizatorem targów jest firma (osoba prawna) z Niemiec i od niej zakupiono te bilety. Czy zapłata za bilety wstępu na targi dokonana (...)
str. 20
V.
WYDAWANIE PRÓBEK
1.
Koszty wytworzenia towarów wydawanych jako próbki
Podatnik zajmuje się handlem artykułami spożywczymi. W ramach akcji promocyjno-reklamowych przekazuje nieodpłatnie kontrahentom próbki towarów z logo swojej firmy, w celu zapoznania konsumentów z oferowanymi produktami. Czy wydatki na wytworzenie (...)
str. 21
2.
Materiały zużyte do produkcji próbek
Prowadzę działalność produkcyjno-handlową, którą rozliczam w oparciu o podatkową księgę przychodów i rozchodów. Poza główną produkcją wytwarzam również próbki moich wyrobów, które przeznaczam na cele reklamy. Czy koszt materiałów (...)
str. 22
3.
Przekazanie klientom nieodpłatnie otrzymanych próbek towarów
Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży kosmetyków. Często otrzymuję nieodpłatnie próbki np. kremów, które nieodpłatnie przekazuję klientom. Czy wartość otrzymanych próbek stanowi przychód z prowadzonej działalności gospodarczej? Nieodpłatne (...)
str. 23
VI.
SPONSORING
1.
Ujęcie wydatków w kosztach uzyskania przychodów
Spółka z o.o. sponsoruje drużynę piłki nożnej. Zapewnia sportowcom odzież sportową oraz pokrywa opłaty wpisowe uprawniające drużynę do uczestnictwa w rozgrywkach sportowych. Czy wydatki na sponsorowanie drużyny piłki nożnej (...)
str. 24
2.
Rozliczenie w kosztach umowy sponsoringu obejmującej dwa lata podatkowe
Spółka z o.o. zawarła umowę sponsoringu. Przekazała placówce medycznej pieniądze na zakup mebli. W zamian placówka świadczy usługi reklamowe spółce przez okres 1 roku, tj. od 1 listopada 2017 r. do 31 (...)
str. 25
3.
Skutki otrzymania wsparcia u osoby sponsorowanej
Spółka z o.o. zawarła umowę sponsoringu z osobą uprawiającą zawodowo bieganie, ale nieprowadzącą w tym zakresie działalności gospodarczej. Na podstawie tej umowy sponsorowany będzie reklamował logo spółki na swoim stroju (...)
str. 26
VII.
INTERPRETACJE ORGANÓW PODATKOWYCH
1.
Upominki dla kontrahentów
"(?) w ramach wykonywanej działalności Wnioskodawca zamierza przekazywać swoim kontrahentom drobne upominki w postaci papierowych voucherów lub zaproszeń do restauracji. Vouchery i zaproszenia będą mieć niewielką wartość, ok. (...)
str. 28
2.
Organizacja eventów dla klientów
"Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu materiałami budowlanymi, chemią gospodarczą, oświetleniem, armaturą sanitarną, art. ogrodniczymi, itp. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca organizuje różnego rodzaju eventy dla (...)
str. 29
3.
Nocleg dla kontrahentów biorących udział w konferencji mającej na celu prezentację nowych produktów
"(?) Spółka obchodzi 25-lecie działalności na terenie Polski. Z tego powodu Spółka organizuje w poszczególnych ?regionach? swojej działalności konferencje jubileuszowe. Na konferencjach obecni są pracownicy Spółki oraz (...)
str. 30
4.
Przekazywanie próbek wyprodukowanych wyrobów
(?) Reklama firmy bądź oferowanych przez nią usług może być prowadzona również poprzez określone prezentowanie logo danego przedsiębiorcy. Za logo uznać należy znak handlowy o charakterze (...)
str. 31
5.
Nagroda rzeczowa i pieniężna przyznana w ramach sprzedaży premiowej a pobór podatku
"(?) za zakup produktów objętych Programem i przesyłanie wyciętych kodów kreskowych na adres Spółki, naliczy ona Uczestnikowi programu określoną liczbę punktów. Przewiduje się również wprowadzenie okresów (...)
str. 32
6.
Wydatki związane z zawartą umową sponsoringu w kosztach uzyskania przychodu sponsora
"W przepisach prawa podatkowego nie zawarto definicji umowy sponsoringu. Umowa sponsoringu zaliczana jest do kategorii umów nienazwanych. Możliwość jej zawarcia wynika z reguły ogólnej określonej w art. 3531 (...)
str. 34
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.